Köpvillkor

Varorna beskrivs med text, bild och pris. I priset ingår portavgift. Vi förbehåller oss rätten att korrigera uppenbara prisfel som beror på felskrivning.

Hoppets stjärna r.f. är ett allmännyttigt samfund (IL 22 §). Priserna på våra produkter innehåller mervärdesskatt 0 %. Leveransavgift innehåller alltid mervärdeskatt 24 %.

När du vill köpa en vara trycker du på ”lägg i varukorgen” och produkten flyttas till varukorgen. Väljer du att ge en engångsdonation, väljer du summa och trycker på knappen ”Ge en gåva”. När du är klar med din beställning klickar du på varukorgen ”Hjärtat”. I kassan kan du göra ändringar i varukorgen.

De uppgifter som är märkta med en * är obligatoriska. Dina personuppgifter lämnas INTE ut till tredje part. Icke myndiga personer bör ha målsmans intygande att denna godkänner beställningen.
Då du fyllt i dina adressuppgifter, väljer du leveransalternativ och betalningssätt och godkänner ordern. Du får en orderbekräftelse då vi mottagit ordern.

 

Månadsgivare

Väljer du att bli månadsgivare väljer du månadsbelopp och trycker på knappen ”Bli månadsgivare”. Din valda summa debiteras ditt bankkort en gång per månad. Via ”Mitt konto” kan du när som helst ändra din månadsbetalning, byta projekt eller avsluta ditt engagemang. Du kan enkelt avsluta ditt konto online med några klick.

OBS! Är du månadsgivare från tidigare, enligt vårt gamla system och vill göra ändringar ber vi dig kontakta oss.

Du kan även välja att prenumerera på vårt månadsbrev. Som månadsgivare får du vårt månadsbrev, runt den 15:e får du vårt månadsbrev i din inkorg. I månadsbrevet kan du läsa om vad som är aktuellt, t.ex. vilka insamlingar som är på gång och annat som händer i våra projekt.

De uppgifter som är märkta med en * är obligatoriska. Då du fyllt i dina adressuppgifter, väljer du betalningssätt och godkänner ordern. Dina personuppgifter lämnas inte ut till tredje part.
Du får en orderbekräftelse då vi mottagit ordern.


Betalningssätt

I Hoppets stjärnas webbutik kan du använda följande betalningsmedel: internetbank, kreditkort och Mobile Pay. Observera att stark elektronisk identifiering är tillgänglig enligt gällande lag, och även i fakturalternativet måste personen som gör beställningen identifiera sig med sitt eget bank-ID, även om hen beställer produkter för ett företags eller enhets räkning.

Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen och även förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen.

Paytrail Oyj
FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Efter att du har bekräftat din beställning går det inte längre att ändra uppgifterna.

Leveransavgift

I webbutiken betalar du leveransavgift enligt vikten på din order. Leveransavgiften anges när du går till kassan och då kan du lägga till eller ta bort produkter ur din kundvagn.

Leveranstid

Postleverans är 2-7 vardagar från beställning (behandlingstid 1-3 vardagar och leveranstid 1-4 vardagar). OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast följande vardag.

Leveransmetod

Våra produkter levereras av Posti som brev.

Särskilda villkor för elektroniska kort

När du köper elektroniska kort får du en separat orderbekräftelse samt ett kort i din egen e-post samtidigt som korten sändas till mottagarna. Om du har skickar kortet på ett schemalagt datum får du ditt eget exemplar samtidigt som de andra korten sändas. På så sätt kan du vara säker på att sändning av korten har lyckats.

Genom att köpa ett elektroniskt kort samtycker du till att noggrant fylla i nödvändig information. Om mottagarens e-postadress är felstavad ersätter vi inte kostnaden för att skicka det misslyckade kortet. Vi ansvarar inte om kortet går till mottagarens skräppostmapp eller karantän, eftersom detta helt beror på mottagarens e-postinställningar och vi inte kan påverka det. Vi ansvarar inte för systemfel hos tredje part, på grund av vilka sändningen av kort kan avbrytas (force majeure).

Returrätt

Vi vill ge dig så mycket information om produkten som möjligt, så att du skall vara nöjd med ditt köp. Om du ändå ångrar ditt köp så får du returnera produkten inom 14 dagar, förutsatt att den är oanvänd och i originalförpackning. Returrätt gäller inte elektroniska gåvor.

Kontakta alltid oss innan du returnerar varor.

Om du vill byta ut eller returnera produkten, berätta vilken produkt du vill byta ut till. Om du vill returnera produkten, låt oss veta varför du inte var nöjd med ditt köp. Din feedback är viktig för oss!

Packa produkten och leverera den till:

Hoppets stjärna r.f
Tegelbruksvägen 7A
64200 Närpes

Vi behandlar returer så snart som möjligt och i händelse av ett produktbyte skickar vi den nya produkten till dig utan fraktkostnad. Vid behov kontaktar vi dig. När din återbetalning har behandlats returnerar vi pengarna till dig via Paytrail. Som en allmän regel återbetalar vi inte fraktkostnader.

Kontaktuppgifter

Hoppets stjärna r.f
Tegelbruksvägen 7A
64200 Närpes

info@starofhope.fi
tfn 040 164 6687 må-fre kl. 9-16.
Om vi inte svarar så ringer vi dig tillbaka.